Belangrijkste voordelen van operationele uitbesteding van jouw online winkel

Logistiek en omgekeerde logistiek team. Operationeel team. Integraties en proceswijzigingen. Dit waren enkele van de attributies van de detailhandelaar bij het starten van hun operatie in de online wereld. De hoge initiële investeringskosten maakten het vaak onhaalbaar om de winkel op te zetten en zelfs het gebrek aan kennis maakte het moeilijk om de juiste beslissing te nemen.

Bij het Full Service-model voor e-handel besteden detailhandelaren de hele operatie uit aan een dienstverlener, ook wel fulfilment uitbesteden. Omdat zij al met andere operaties samenwerken en over meer kennis beschikken, worden de kosten gedrukt, is het niveau van de dienstverlening hoger en worden de beste praktijken sneller en flexibeler toegepast. 

1. Operaties


Een wendbaar en gespecialiseerd team is van fundamenteel belang voor de goede werking van e-commerce operaties. Ook is een volledige en efficiënte integratie van alle processen noodzakelijk.

Het aangenomen platform. De logistiek tot aan de telesales. Als deze functies in korte tijd goed op elkaar zijn afgestemd, is dat ideaal voor wie streeft naar meer efficiëntie en winstgevendheid in het bedrijfsleven.

2. Beheer van e-handel


Het hebben van een account manager voor jouw virtuele handel brengt meer dynamiek en grote mogelijkheden voor groei in facturatie.

Hun voornaamste functies zijn: analyse en toezicht op de verkoop curves en de omzetting, de dekking van de voorraden, naast het identificeren van mogelijkheden voor promotionele acties en de promotie van hun producten. Deze professional voor jouw winkel zal een groot verschil in bedrijfsresultaten opleveren.

3. Digitale Marketing


Het identificeren en produceren van inhoud en voor online media is een essentiële taak voor het succes van jouw product.

Daarnaast is het essentieel om een team van professionals te hebben dat kan aangeven welke oplossingen ideaal zijn op het gebied van prestatieanalyse, SEO-beheer, sociale netwerken, nieuwsbrieven, CRM, productdisplay, conversion tools, naast andere mogelijkheden en fronten.

4. Bruikbaarheid


Het creëren van een unieke ervaring die ook de conversie bevordert, is een sleutelfactor voor het succes van jouw virtuele winkel. Naast het verstrekken van een grote kennis van goede praktijken, geven de professionals de beste tests aan die moeten worden gedaan om de verkoop te verhogen.

5. Bedrijfsindicatoren


Met de ervaring van de digitale wereld, komt ook de kennis van cruciale indicatoren. Samen met de komst van nieuwe platforms is het toezicht voltijds, intelligent en dynamisch.

Na verloop van tijd wordt de operatie veel meer geoptimaliseerd, waardoor de kosten dalen en de verkoop stijgt. Wat de beste indicatoren zijn en hoe deze moeten worden gevolgd, is een taak voor de aanbieder van de volledige dienst.


Bron: Krijgsman Public Warehousing