Woonzaken en Instagram

Wanneer het gaat om het inrichten van je woning heeft iedereen hier in een eigen smaak wanneer het gaat om het interieur. Er zijn veel verschillende stijlen om uit te kiezen, de een houdt van een moderne of industriële inrichting terwijl iemand anders juist weer houdt van bijvoorbeeld een landelijke stijl. Veel potentiële klanten zoeken eerst online om wat inspiratie op te doen voordat ze naar de winkel gaan. Daarom is het als woonwinkel belangrijk om je assortiment op een aantrekkelijke manier online te plaatsen, waarbij de verschillende stijlen naar voren komen.

Waarom op Instagram?

Instagram is hier een geschikt platform voor. Op Instagram kan een woonwinkel het assortiment onder de aandacht brengen bij potentiële klanten door het plaatsen van foto’s, bijvoorbeeld van showrooms of individuele producten. Via Instagram kunnen mensen de foto’s makkelijk opslaan en delen met anderen. Door het gebruik maken van Instagram als woonzaak krijgen de klanten meteen een beeld van alle stijlen waar de woonzaak over beschikt en een indruk van hoe het bedrijf is. Doordat Instagram vooral visueel is zullen mensen het ook beter onthouden. Daarnaast heeft een bedrijf een breed bereik via Instagram en kan de doelgroep zelf worden opgezocht door gebruik te maken van hashtags.

Wat kan Chatkracht betekenen?

Chatkracht kan hierbij ondersteunen door vragen te beantwoorden van mensen die de woonzaak zijn gekomen op Instagram en aan de hand daarvan ergens vragen over hebben. De chatspecialisten zullen de binnen komende vragen binnen 30 seconden oppakken de klanten verder helpen. Daarnaast kunnen ze ook klanten die interesse hebben in een bepaald product doorsturen, wat kan zorgen voor meer verkoop. Een bijkomend voordeel is dat Chatkracht 7 dagen per week voor u klaar staat om de vragen van klanten te beantwoorden.